Ο Mark Zuckerberg αποκάλυψε, μιλώντας στο αμερικανικό Κογκρέσο ότι η εταιρεία εξετάζει την επί πληρωμή έκδοση του μέσου κοινωνικής δικτύωσης

«Είναι δωρεάν και θα είναι για πάντα» γράφει στην πρώτη σελίδα του Facebook, που βλέπει ο χρήστης (και ο υποψήφιος χρήστης) πριν καν κάνει log in στο λογαριασμό του. Η φιλοσοφία των δωρεάν υπηρεσιών ήταν θεμελιώδης από την ίδρυση ακόμη του πιο γνωστού μέσου κοινωνικής δικτύωσης.

Τα απαιτούμενα έσοδα η Facebook θα εξασφάλιζε (και εξασφαλίζει) από τις διαφημίσεις και πέραν των ad blocking εφαρμογών, δεν υπάρχει άλλος τρόπος να απαλλαχθεί κανείς από τις διαφημίσεις.

Αίσθηση όμως προκάλεσε η αναφορά που έκανε ο Mark Zuckerberg κατά την πρόσφατη κατάθεσή του ενώπιον του αμερικανικού Κογκρέσου (στο πλαίσιο του σκανδάλου Cambridge Analytica) ότι η εταιρεία εξετάζει το ενδεχόμενο μιας επί πληρωμής έκδοσης του Facebook.

Οι αναλυτές λοιπόν τα έβαλαν κάτω και… υπολόγισαν πως προκειμένου να μην βλέπουμε διαφημίσεις το Facebook profile μας, θα μας κόστιζε από 11 έως και 14 δολάρια το μήνα. Και αυτό χωρίς να συνυπολογιστεί η ζημία από την απώλεια διαφημιστικών εσόδων που ίσως θα μετακύλυε το FB στους χρήστες.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα TechCrunch, που φιλοξενεί τις σχετικές αναλύσεις, μια απόφαση του Facebook για επί πληρωμή έκδοση θα… έβαζε ιδέες και σε άλλες ιστοσελίδες να υιοθετήσουν παρόμοιες εκδόσεις. Επομένως, κάθε χρήστης του διαδικτύου θα μπορούσε να επιβαρύνεται με διόλου ευκαταφρόνητα ποσά κάθε μήνα, προκειμένου να διατηρήσει σχετικά αμετάβλητες τις… διαδικτυακές του συνήθειες.

Πάντως και το Facebook, σύμφωνα με την ίδια πηγή, θα μπορούσε να έχει αρνητικές συνέπειες στη «σχέση» του με τους χρήστες του οι οποίοι δεν θα μπορούσαν, δεν θα ήθελαν ή απλά δεν θα μπορούσαν να κατανοήσουν το γιατί να ξεκινήσουν ξαφνικά να πληρώνουν για κάτι το οποίο τόσα χρόνια τους παρεχόταν δωρεάν.

 

ΠΗΓΗ: https://www.news.gr